Denne uken er det immatrikulering ved NTNU. Fakultet for naturvitenskap og teknologi mottar i overkant av 500 nye studenter.

Tidligere i uken samlet nærmere 7000 studenter på Gløshaugen i Trondheim seg for å få med seg velkomsthilsen fra blant annet NTNU-rektor Gunnar Bovim og statsråd Vidar Helgesen (H). Også ved NTNU i Ålesund og NTNU i Gjøvik blir det holdt tilsvarende markeringer denne uken.

Etter fellesmarkeringen på Gløshaugen var det immatrikuleringsseremoni ved de ulike fakultetene. Fakultet for naturvitenskap og teknologi mottar i overkant av 500 nye studenter.

Mange spente nye studenter møtte opp for å høre hilsen fra blant andre NTNUs rektor under immatrikuleringens første dag. foto: Pernille Feilberg / NTNU
Fakultetets studieveiledere satt klare til å ta i mot de nye studentene. Foto: Pernille Feilberg / NTNU
Fullsatt sal under immatrikuleringsseremonien ved fakultetet. Foto: Pernille Feilberg / NTNU
Fakultetsledelse og vitenskapelig ansatte møter opp for å hilse studentene velkommen. Når den akademiske prosesjon kommer inn i auditoret, reiser alle i salen seg. Foto: Pernille Feilberg.
Immatrikuleringen er en høytidelig seremoni hvor alle studentene blir ropt opp ved navn, og håndhilser på en representant for fakultetsledelsen. Foto: Pernille Feilberg / NTNU

Publisert av Fakultet for naturvitenskap og teknologi

Fakultet for naturvitenskap og teknologi blogger om nyheter og forskjellige aktiviteter ved fakultetet.

Nettside til NT-fakultetet ved NTNU